Marketingtool

Het concept Twentse Familiebedrijven is een prima instrument om je eigen familiebedrijf goed onder de aandacht te brengen. Persoonlijke verhalen zijn leuk om te lezen en worden ook door de lezer meer gewaardeerd dan commerciële content.

Familiy branding

Binnen het concept Twentse Familiebedrijven draait alles om het familielid of de familieleden. Zij zijn het kloppende hart van de onderneming en veelal draagt het bedrijf hun naam. Zoals een speler achter het schaakbord nemen zij de belangrijke strategische beslissingen.

Juist de familie in combinatie met het bedrijf en hun specifieke eigenschappen vormen het merk (family branding). Met name aan de eigenschappen persoon, passie, professie, proud en pleasure wordt in de family story’s veel aandacht besteed. Ook komen de vele voordelen van een familiebedrijf in de story’s onder de aandacht. De story’s versterken direct het familiebedrijf en de merken die zij voeren.

Link building

De family story’s kunnen nog krachtiger worden gemaakt door het schrijven van een blog of het plaatsen van een vlog. Deze kunnen vervolgens weer aan de family story’s worden gelinkt. Het op deze wijze profileren van jouw familiebedrijf heeft weer als voordeel dat je als bedrijf meer zichtbaar bent. Dus je promoot naast de familie indirect juist het familiebedrijf en daar gaat het uiteindelijk om. Wordt de story ook nog aan de eigen website gelinkt, dan genereert dit ook traffic en neemt de bekendheid van jouw familiebedrijf nog meer toe.

Met andere woorden, als er bedrijven op zoek zijn naar diensten met de expertise of producten die jouw familiebedrijf biedt, dan is je bedrijf op deze manier goed vindbaar op het internet. Met de family story kan je familiebedrijf zich zodanig presenteren, dat je laat zien het juiste bedrijf te zijn voor ‘the job’. Bovendien word je door een goede story sneller door opdrachtgevers of klanten benaderd, boek je meer resultaat en doe je vaker waar je hart ligt.

Concurrentie

Jouw story kan ook net het verschil maken ten opzichte van ander aanbieders in de markt. Opdrachtgevers en klanten kiezen niet alleen op basis van de productspecificaties of functionele capaciteiten zoals kennis, opleiding en ervaring, maar ook op basis van de oprechtheid van het familiebedrijf, het gun-effect. Deze oprechtheid wordt uitvoerig in de story’s beschreven en werken in het voordeel van jouw familiebedrijf.

Netwerk

Het concept Twentse Familiebedrijven is een opmaat naar een vergroting van je netwerk. Een voorbeeld daarvan is dat je met het concept kennis deelt met alle andere Twentse familiebedrijven die hieraan zijn verbonden. Tijdens het Launch event, ter gelegenheid van de lancering van het magazine, leer je hen kennen en wie weet levert deze gezellige en leerzame bijeenkomst voor jou interessante nieuwe relaties op die voor jouw bedrijf van betekenis kunnen zijn.

Laat je zien, neem deel aan de komende uitgave!

Ben jij onderdeel van een echt Twents Familiebedrijf en geef jij vol passie en energie dagelijks leiding aan een familiebedrijf en lijkt het je leuk om deel te nemen? Pak dan deze kans om jouw familiebedrijf te presenteren, zoals over de passie, professie, proud van een familiebedrijf.