Twentse Familiebedrijven is een zakelijk platform met als kleurrijk hart een opvallend glossy magazine. Bij Twentse Familiebedrijven komen tientallen toonaangevende familiebedrijven in Twente aan het woord in inspirerende portretten.

Traditioneel vormen familiebedrijven nu en in de toekomst een belangrijke economische en stabiele factor in het Twentse bedrijfsleven. Ze voelen zich met elkaar verbonden en hebben de behoefte ervaringen en kennis met elkaar te delen en ze zijn elkaars inspiratiebron. Zij willen graag vertellen over hun successen, uitdagingen, ups and downs, maar ook over hun betekenis voor de regio. Vanuit deze constateringen is het concept Twentse Familiebedrijven ontstaan.

In het magazine Twentse Familiebedrijven worden familiebedrijven in de schijnwerpers gezet. Het magazine is als het ware een ‘showroom’ met familieverhalen. Onderdeel van het concept Twentse Familiebedrijven is het Launch event, waar de familiebedrijven bij elkaar komen en ervaringen met elkaar delen

Doelgroep

Alle familiebedrijven in Twente worden grotendeels door één familie beheerd en meer dan de helft van deze bedrijven is in handen van deze familie. Belangrijk is dat zij ook meer dan de helft van de bevoegdheden en daarmee een belangrijke invloed hebben op het beleid en de visie van het bedrijf. Zij hebben de meerderheid of ze zijn veelal de tweede generatie. 

0%
van alle bedrijven zijn familiebedrijven
0
rond 260.000 familiebedrijven in Nederland

Doel

  • Een overzicht bieden van familiebedrijven die presenteren en in de regio renderen.
  • Aandacht schenken aan de voordelen van familiebedrijven, zoals langetermijnperspectief, continuïteit, maatschappelijke inbedding en snelle besluitvorming.
  • De positie van de familiebedrijven en hun werk voor de regio nog beter onder de aandacht brengen.
  • Duidelijk maken dat familiebedrijven zich nauw met elkaar verbonden voelen en regionaal meer betrokken zijn dan andere bedrijven, en dus bereid zijn ook zaken te doen in de regio. Ze willen vaak iets terug doen voor hun omgeving waar ze zoveel baat bij hebben. 
  • Laten zien dat familiebedrijven graag willen vertellen over de successen, de uitdagingen, de moeilijkheden, de ups and downs, maar ook over hun betrokkenheid met de regio en over het feit dat ze trots zijn (to be proud).
  • Het stimuleren en enthousiasmeren van jonge, actieve potentiële ondernemers van familiebedrijven om ook een Twentse ondernemer te worden.

Laat je zien, neem deel aan de komende uitgave!

Bent jij onderdeel van een echt Twents familiebedrijf, geeft jij vol passie en energie dagelijks leiding aan een familiebedrijf en lijkt het je leuk en interessant om deel te nemen? Pak dan deze kans om jouw familiebedrijf te presenteren en vertel bijvoorbeeld over de passie, professie en trots van jouw familiebedrijf.