Baby Spa Twente

‘Het moet een magisch moment zijn.’

In het schilderachtige Twentse landschap ligt een oase van rust en ontspanning: Baby Spa Twente. Hier worden jonge kinderen verwend met weldadige floatsessies en liefdevolle babymassages, onder de deskundige handen van Lidewij, voorheen HBO-verpleegkundige en nu trotse moeder, en Angela, een gepassioneerde schoonmoeder met een hart voor baby’s. Wij hadden het genoegen om met deze twee inspirerende vrouwen te spreken over hun unieke familiebedrijf.

Is jullie business nog steeds hetzelfde, als toen jullie begonnen?

We zijn drieënhalf jaar geleden begonnen, net voor de coronatijd. Sindsdien hebben we niets veranderd. Het concept blijft hetzelfde, zegt Lidewij. Als ouders met hun kind bij ons komen, moet het als een uitje voelen, een magisch moment. Ik kan mijn ervaring in de zorg hier goed toepassen, zegt Lidewij. Als de kinderen bij ons zijn geweest, voelen ze zich helemaal zen.

Waar zijn jullie het meeste trots op?

We hadden van tevoren berekend dat we blij zouden zijn met 10 baby’s per week. Maar in de eerste week hadden we al 15 reserveringen. Ik ben erg trots dat we dit samen met mijn schoonmoeder hebben bereikt. Onze samenwerking is uniek.

Wat zou je, met de kennis die je nu hebt, zeker anders doen?

Het concept zouden we niet veranderen, we zijn zeer tevreden hoe het nu gaat. En gelukkig horen we dit ook terug van onze klanten.

Welke waardevolle inzichten zou je graag van andere familiebedrijven willen ontvangen?

Ik ben altijd benieuwd naar hun passie en expertise. Hoe hebben ze het gedaan? Vaak krijg je waardevolle tips, zegt Angela. Tips waardoor je dingen beter gaat doen. Ondernemen blijft een vak. Het is waardevol om informatie van andere familiebedrijven te ontvangen.

Wat zien je als de voornaamste valkuil van een familiebedrijf?

Er kunnen snel strubbelingen ontstaan. Soms is de één zakelijker dan de ander, wat voor problemen kan zorgen. Het is belangrijk om hier duidelijke afspraken over te maken, zoals “Wie doet wat?”. In het privéleven kunnen ze vaak goed met elkaar overweg, maar zakelijk is het soms anders.

Wat zijn verdere ambities en toekomstperspectief?

Uiteindelijk willen we groeien, maar de baby’s moeten wel blijven komen. Dit blijft spannend. “Je wilt natuurlijk dat de agenda vol staat, ook voor het volgende jaar. Het belangrijkste is dat ouders tevreden de deur uitgaan”, zegt Lidewij.

Wat zou je andere familiebedrijven willen meegeven?

Blijf doen waar je goed in bent. Communiceer openlijk met elkaar en sta open voor vernieuwing. Hierin je gevoel en passie volgen is essentieel. Werk vooral met plezier en passie, dat voelen klanten.